Trnje 4a, 8250 Brežice

PON-PET: 8-17, SOB: 8-12

TMS Brežice

TEST: Akumulatorska vrtna kosilnica Husqvarna

Posodobljeno 7. marca 2024

Test baterijske kosilnice Husqvarna LC 347VLi je neodvisno opravil Iztok Grlic. Baterijsko kosilnico si je izposodil v sklopu promocije baterijskih strojev, s katero Husqvarna omogoča brezplačni test izbranih baterijskih strojev. V nadaljevanju za vas piše – Iztok Grlic.

Odločitev za kosilnico niti ni tako enostavna. Še posebej tistim, ki vsakih deset dni porabijo več ur za košnjo, se bo napačna izbira dobro vtisnila v spomin. LC 347VLi je vsekakor premajhna kosilnica za naš travnik, kjer svoje poslanstvo opravlja R152SV z odličnim Hondinim motorjem. Vsekakor je LC 347VLi moderna kosilnica. Tehnološko in tudi na videz s prepoznavno Husqvarna oranžno barvo. 

So akumulatorske kosilnice že uporabne? Po testu lahko rečem, da zagotovo so. Seveda, če je bila kosilnica izbrana v skladu z velikostjo in značilnostmi terena. In kosilnica LC 347VLi ni namenjena večjim površinam. Na našem travniku zaradi velikosti in relativno neravnega terena LC 347VLi ni prava izbira.

Baterijske kosilnice so vsekakor tišje, čeprav morda ne toliko kot sem pričakoval. Ne potrebujejo električnega kabla niti kantice z bencinom. Potrebujejo pa polnilec in Husqvarna je izbrala zelo konkretno rešitev – polnilec je moderen in zelo hiter, uporablja celo hlajenje akumulatorjev. Mimogrede – testni kosilnici so priložili polnilec QC330, dva akumulatorja BLi-200 (5,2 Ah) ter dodatek za mulčenje. Polnilec in baterije se načeloma prodajajo posebej, ker so združljivi tudi z drugimi izdelki. Na voljo je sicer tudi še hitrejši 500 W polnilec QC500 in kopica različnih baterij.

Za razliko od bencinskih kosilnic si pri baterijski seveda ne morete scvreti kože na vročih delih. Prav tako jo lažje obrnete pri čiščenju. Nekaj prednosti akumulatorske kosilnice torej vsekakor imajo. Akumulatorji naj bi zdržali kakšnih 1.500 polnjenj, kar niti ni tako malo, kot se morda sliši na prvo žogo. Cenovni izračun si bo moral narediti vsak sam in pri tem upoštevati nabavno ceno in kasnejše stroške (gorivo, motorni servisi …). Načeloma bi morala biti baterijska verzija ugodnejša.

Hitrost premikanja kosilnice je možno regulirati v štirih korakih. Po podatkih na spletni strani najhitrejši način, ki ga označuje ikona poskočnega zajca, omogoča premikanje s hitrostjo 4,5 km/h. Ne vem, če je to res, saj se je meni zdelo premikanje (pre)počasno. Ali pa sem navajen na 6 km/h, ki jih dosega naša stara kosilnica. Govorimo seveda o pogonu koles. Noži se seveda vrtijo s predvidenima hitrostma (Normal in Eco). Če pa kosilnica zazna, da potrebuje večjo moč, poveča število obratov. Ideja je morda dobra, vendar v praksi ne deluje dobro. Zlepa ne zazna, da je v visoki travi, ko pa prideš na “lepši teren”, pa kdaj dvigne obrate in glasnost. Akumulatorske kosilnice so sicer vsekakor tišje od bencinskih, čeprav hrup pri košnji še vedno ostaja.

Ko smo ravno pri hitrosti, moram navesti zadevo, ki me pri tej kosilnici najbolj moti. To je počasno reagiranje po pritisku na ročico za pogon. Traja nekaj desetink, da (počasi) začne s premikanjem. Pri nas, kjer je na parceli vsaj sto različnih ovir, to pomeni veliko pritiskov na ročico in počasno reagiranje je (vsaj meni) res moteče. Stara R152SV spelje veliko hitreje in, če je podlaga bolj spolzka, tudi zdrsne.

Kosilnica ima prostor za dva akumulatorja. Ko se prvi izprazni, preklopi na drugega in nadaljuje. Meni je sicer uporabnejša možnost, da je v kosilnici le ena baterija. Kosilnica je nekaj lažja, še pomembnejše pa je, da se druga baterija lahko polni v hitrem polnilcu. Baterija omogoča kakšnih 20-30 minut košnje s polno obremenitvijo. Torej polna hitrost, višja trava. Ne sliši se veliko, res. Vseeno pa se v pol ure drugi akumulator napolni skoraj na tri četrtine, kar v praksi omogoča sprotno menjavanje. Pohvalno je, da moč kosilnice ne pojema počasi (in bi posledično slabo kosila), pač pa kosi dobro, nato pa šele tik pred izpraznjenjem baterije malo začutiš pojemanje in se ustavi. Ostaja tudi pomislek, da bi morda baterija zdržala še malo dlje ali dala malo več iz sebe po nekaj polnjenjih.

Glede na travnike, ki jim je namenjena, je kosilnica dovolj robustna. Ohišje in večina delov so iz kompozitnega materiala (plastike). V zadnjem času ima precej kosilnic možnost priključitve vodovodne cevi za čiščenje. LC 347VLi tega priključka nima. Nič hudega.

Kosilnica je težka 26 kg in je dokaj priročna za prevažanje. Ročaj med delom stoji precej bolj čvrsto kot tisti na R152SV, ki ima nekaj konstrukcijskih napak. Na vrhu je varnostni mehanizem in kontrola za pogon, na sredini pa je mala kontrolna plošča. Na njej vidimo koliko energije je še na voljo, uravnavamo hitrost pogona in preklopimo v varčni način.

Husqvarna je pripravila tudi mobilno aplikacijo, ki se lahko s pomočjo tehnologije Bluetooth poveže s kosilnico. Aplikacija je po mojem mnenju kar nekoliko posiljena. Nameščanje aplikacije, ki zgolj kaže stanje baterije, navodila za kosilnico in servise v moji bližini?

Kosilnica omogoča nastavljanje višine košnje od 20 mm do 75 mm. Nastavljanje je elegantno (in centralno) rešeno s pomočjo ročke in oznak višine.

Podpira tri načine košnje: mulčenjeizmet zadaj in pobiranje v košaro. Pri sami košnji je kosilnica res odlična in vredna pohvale. Pobira veliko bolje kot R152SV, čeprav je to tudi posledica boljšega (bolj nabrušenega) noža in nižje hitrosti premikanja. Prehajanje med načini košnje so zares enostavni. Košara je 55 litrska, narejena pa tako, da izpušča čim manj prahu in se ne kadi okrog nas. K sreči je natikanje in praznjenje košare res enostavno. Za razliko od R152SV, kjer je uporabljena zelo nerodna in neposrečena rešitev. Kosilnica zares dobro zmelje in pobira trava v košaro. Prav neverjetno, kako jo lahko napolni. Pohvalno. Manjka pa kazalnik napolnjenosti. Stalno tipanje košare je zoprno, saj se košara na pestrih terenih polni zelo različno. Škoda, vendar bistveni del – košnja – je vrhunsko opravljena, o tem ni dvoma.

Prikaz dela s kosilnico

Nikakor ne gre podcenjevati moči baterijske kosilnice. 1 kW motor vrti nož s hitrostjo 3000 obratov na minuto. Če je pri bencinski kosilnici v praksi nemogoče, da bi se motor sam zagnal, je pri akumulatorski potrebna posebna pozornost. Pri vsakem delu v območju noža (čiščenje) je potrebno umakniti baterije. In še poučen primer – na koncu kratkega testa se je zgodilo, da sem pozabil prestaviti “ključ” na položaj 0. Z očetom sva kosilnico dvignila, da jo položiva v avto. Jaz sem prijel za spodnji rob, oče pa za ročaj in je nehote pognal pogon in kolesa so se zavrtela. Če bi hkrati pritisnil še ročko za vključitev noža, tega zapisa verjetno ne bi pisal z vsemi prsti. Skratka – velja posebna pozornost.

Zaključek:

LC 347VLi je simpatična akumulatorska kosilnica. Okretna in z dobro premišljenimi tehničnimi detajli. Prav veliko pomanjkljivosti nima, če pa bi jih nekaj izpostavil, bi mogoče našel naslednje: počasno speljevanje, ni indikatorja za napolnjenost košare in visoka cena kompleta (polnilec in dve bateriji). Čas baterijskih kosilnic vsekakor prihaja. Z večjo avtonomijo bodo zagotovo dobile še več uporabnikov. Z njimi se izognemo menjavam filtra in olja in ostalim težavam povezanim z motorji. Husqvarna ima za “lažjo odločitev” tudi plakate s prikazom stroškov na daljši rok. Je pa res, da je v tem trenutku nakupna cena precej visoka. Za primer: cena enega samega akumulatorja BLi-200, ki niti ni najmočnejši v ponudbi, je 219 evrov.

Za več informacij ali dodatno pomoč nam pišite na splet@tms-brezice.si ali pa kar v komentar spodaj in z odgovorom pomagamo še komu.

Spremljate nas na družbenih omrežjih facebookinstagram in youtube.
Veseli bomo tudi vaše ocene na Google, saj nam s tem pomagate, da smo vidnejši na spletu 🧡

Bodi na tekočem z akcijami, novostmi in nasveti! Prijavi se na e-novice.

S prijavo na novice se strinjate z našo politiko zasebnosti

TMS Brežice, Trnje 4a, 8250 Brežice

PON-PET; 8.00-17.00, SOBOTA: 8.00-12.00

© TMS Brežice 2024, vse pravice pridržane.  Fotografije so simbolične in ne zagotavljajo lastnosti izdelkov.   |   Izdelava: Starfiniti d.o.o.